Странице

петак, фебруар 28

MAMA, A STA JE TO BLOG?




Sta je to blog? Da li znamo? Od koje reci je nastala rec-blog?
Da li znate osnove blogovanja i postavke bloga?
Nadam se da cete naci neke odgovore u ovom postu.


Hm, dakle, ovaj...kako, sta, zasto....
Moje misljenje ne  moze biti toliko objektivno, mnogo zavisi od teme vaseg
bloga, vas, vasih zelja i ciljeva... Ipak, uvek u svemu ima elementarnih stvari
koje se odnose na sustinu. Dakle i pre svega-budite svoji, to je vas blog.
Drugo-Mislim da ne treba uzeti za zlo i preterano licno shvatati neke lose
virtuelne komentare jer takve osobe ne zasluzuju da o njima razmisljate.
Konstruktivna kritika-ok.
Blog pre svega treba da bude pregledan i smislen. Slova treba da su citka kao i jasne slike.
Imena postova birajte tako da, ako zelite da vas sto vise ljudi nadje preko nekog pretrazivaca, 
izaberete reci za koje je veca verovatnoca da ce ih neko ukucati u pretrazivacu. Slike takodje preimenujte
i dajte im neko zanimljivo ime umesto SL0010 ili IMG1245. Takodje smatram, da pre
nego sto nesto napisemo (a trudimo se da ne bude pravopisnih gresaka, zar ne?) da
dobro proverimo ispravnost tih podataka ili se ogradimo ako nismo sigurni. Takodje,
opsta kultura je da se preuzeti tekst/slika linkuje za blog na kome ste to nasli.
Takodje, smatram da blog ima morati neku svrhu i da to negde u nazivu ili opisu bloga
bude i naznaceno. Vas blog mozete reklamirati i preko mnogih drustvenih mreza, a
znate i sami da je potrebno samo se registrovati za pet minuta i to besplatno.


Lepo bi bilo biti pozitivan i siriti tu pozitivnu energiju na blogu kao i deliti saveta
i pomoc kada se to od nas zatrazi, a takodje isto i sam ponuditi.


Jedna moja blog drugarica (creativacale) zamolila me za neke linkove vezane za sredjivanje bloga
pa sam se ja potrudila da nadjem neka jednostavnija i dobro objasnjena uputstva,
kao i da su na srpskom jeziku. Nadam se da cu biti od neke pomoci.
Dakle, evo nekoliko domacih likova vezano za blog. Mislim da nije
presudno sto su neki postovi i od pre neku godinu jer osnove se
ne menjaju tako da verujem da ima korisnih stvari za vecinu nas blogera.

Moje skromno misljenje je da bi bilo veoma lepo i u korak sa vremenom
kada bi postojala neka KNJIGA O BLOGU I BLOGOVANJU, ali, racunam,
kome se to isplati kada postoji toliko sajtova i tutorijala po internetu. Hm...
Ipak, moram da dodam da nekako kasnimo sto se tice izbora informacija
i tutorijala vezanih za ovu temu (na engleskom ih, na primer, ima mnogo vise).
Isto vazi i za blogove, tutorijale i knjige, casopise..o sivenju. Kasnimo ljudi.


Kada hocu da dodam svojoj kolekciji jos neki interesantan
font obicno "obidjem" ova dva sajta. Pogledajte. Ima divnih fontova.
P.S. Ukoliko ima zainteresovanih rado cu objasniti kako i gde se
fontovi instaliraju i kako ih sve mozete primeniti.

Takodje, ponekad koristim dole navedeni program Pixlr
ukoliko se moj Photoshop nesto pobuni jer je okruzenje
veoma slicno, i na brzinu mogu da izvrsim neke promene
na svojim fotografijama. Radi se online, ne morate da ga
downlodujete i instalirate. Jednostavno otvorite Pixlr EDITOR
i ubacite svoju sliku.

ONLINE PHOTO EDITORS
Klik- PIXLR EDITOR/Najcesce operacije:
1. Image size/velicina slike
2. Crop/secenje slike
3. Brightness-contrast
pojacavanje/smanjenje kontrasta i svetline slike
4. Transform/scale/flip horizontal/vertical/rotate
Sirenje, skupljanje, povecavanje, okretanje slike horizontalno/vertikalno

Jos jedan, cini mi se, interesantan program za obradu slike online.
Nisam ga probala ali mi se cini da ima dovoljno potrebnog alata za
gore navedene operacije i jos poneke koje morate sami otkriti.


P.S. Ukoliko zelite neki treci photo editor prosto ukucajte
u vasem pretrazivacu-Photo editor online


Veoma koristan mali program koji vam, pre svega, ne zauzima mnogo
prostora na disku, a takodje, ima vrlo jednostavnu ulogu-da vam snimi
jednim pokretom misa ono sto trenutno imate na ekranu. Rukovanje je
jednostavno, samo misem oznacite deo koji zelite i program automatski
smesta tu sliku u odgovarajuci folder i sve ce slike smestati na isto mesto
dok vi sami ne izvrsite promenu. Zgodan je i, na primer, u slucaju da zelite
neku sliku ili tekst, a nemate vremena ili ne moze da se snimi taj materijal,
vi samo aktivirate Lightscreen i dalje je lako. Naravno, u opcijama stavite
best quality mada slike nisu preterano kvalitetne tj nisu kvalitetne ali mogu
da posluze za neke stvari ukoliko nisu uvecane. Probajte ga!
Kao na primer



Prosle nedelje sam dobila Burdu Easy od sestre iz Nemacke,
a danas je izasla nova Burda 3/2014 tako da sam ja dvostruko srecna.
Za nedelju dana dve slatkoce i divote! Extra!
Evo sta ima inside!
P.S. Moram da dodam da Burda Easy izlazi periodicno i da su
modeli jednostavni, kao sto je i jasno, da nema mnogo modela ali
je svaki u drugom delu Burde detaljno objasnjen slikom i recju,
doduse na nemackom, ali mi se dopada sto je sve tako detaljno.
 




Burda Mart 2014 god.







Nemam nista da izjavim. Samo pogledajte ove slike dole.




Divna, prelepa, jednostavna i efektna haljina.



  ............................................. Da li mozete da pogodite sta je ovo? Sta sam ja to
mackala? Necu vam reci sta ce to biti. Akrilne boje+eko koza. Super ideja.........................................


Baj baj

10 коментара:

  1. ja sam baš nedavno saznala kako je nastala riječ blog od web log, a kad se to prati to začetka to jest captain's log baš je zanimljivo...slažem se sa savjetima, samo što se meni nikako ne da potruditi oko društvenih mreža, zasada mi je blog jedino nešto te vrste i čini mi se da mi i više nego dosta vremena oduzima.

    ОдговориИзбриши
  2. Vratiću se da još nekoliko puta pročitam ovaj post i proučim sve što si rekla, jer je korisno i zanimljivo, a ako si voljna da nam pošalješ još šablona, ako imaš vremena, samo izvoli, ovi su maksimalno eksploatisani.
    "Zlatne niti" su od 4. do 6. aprila, da znaš!

    ОдговориИзбриши
  3. Odlican post,jako koristan,cesce da pises o ovim stvarima jer se slazem da ima jako malo informacija na ovu temu,a i kad ih ima onda su one za vecinu prosecnih blogera spanska sela.I ja sam slaba sa grafickim dizajnom i svim tim stvarima ali bih volela da naucim.Kod tebe je ovde uostalom uvek interesantno,uzivam u svemu :)

    ОдговориИзбриши
  4. Svaka ti čast al si nas opskrbila sa raznim korisnim izvorima i linkovima, meni će oni fontovi verovatno uskoro zatrebati. Čim nađem vremena pretrešću ih..Burde su neponovljive..bile i ostale.Uživaj u njima!:)

    ОдговориИзбриши
  5. Super post i jako koristan...moze slobodno jos ovakvih pistova posvecenih samo jednoj temi..npr.izgled i sl. Sad vec izvoljevam :) Ja sam tudum za sve to a opet ludim jer mi se svasta nesta sta nudi Blogger ne svidja...voljela bih vise fontova a ne znam kako :(

    ОдговориИзбриши
  6. Draga Natasha,HVALA.Pre blogovanja kupila sam knjigu-Kako da postanete uspesan bloger/Sasa i Slavica Prudkov.Kompjuter biblioteka:br.kn.380.(Edicija Kompjuter u dzepu).Da mi nije bilo te knjige ne bih se usudila ni da pocnem sa blogovanjem,koliko nisam znala.Sa malim koriscenjem saveta iz knjige zadovoljna sam rezultatom-preko 200 000 pregleda za godinu ipo.Za totalnog laika ovo je super.Ma knjige su cudo.Ne radim ja dzabe u Biblioteci.Medjutim ,svo ostalo primenljivo znanje nasla sam na blogovima,You tubu...i "zapomagala" gde stignem da mi pruze neku informaciju.Ja volim da delim sve sto znam i druzim se isto sa takvim nesebicnim ljudima.
    Novi modeli iz Burde su DIVNIII.A sliaknje po eko kozi akrilnim bojama...novina.
    Veeeliki pozdrav,
    Cale

    ОдговориИзбриши
  7. Zaista korisne informacije kako da koristimo neke od programa, koji ce mi sigurno zatrebati posto bih morala jos puno toga da poradim sto se tice izgleda svog bloga! Burda mi je oduvek bio fantastican casopis jer nudi uz sliku i kroj! Intresantan i kreativan blog imas ;)

    ОдговориИзбриши
  8. Evo jedne eknjige o Blogger-u:

    http://jakasifra.blogspot.com/2014/08/blogger-za-pocetnike-eknjiga.html

    ОдговориИзбриши
  9. Hvala na linkovima

    P.S. Evo linka ka sajtovima za obradu fotografija - http://jakasifra.blogspot.com/2013/05/top-12-sajtova-za-online-obradu-fotografija.html, nisi dobro linkovala

    Pozz

    ОдговориИзбриши

Lovely comments